Türk turizminin başlangıç noktalarından olan İzmir, tarihi ve doğal güzelliklerinin yanında yeterli sayıda turistik tesisi, ulaşım kolaylığı ile turizm hacmi yüksek illerimizdendir. Arkeolojik değerleri ile tarih turizmi, doğal kumsalları ile kıyı turizmi, doğal kayak pistleri ile kış sporları turizmi, şifalı kaplıcaları ile termal turizmi, deniz ticaretinin yoğun yaşandığı iş turizmi, festivalleri ve şenlikleri ile kültür turizmi, kutsal yerleri ile inanç turizmi gibi turizm çeşitliliğine imkan vermektedir. İzmir’e turist gönderen ilk üç ülke sıralaması Almanya, Fransa ve İtalya şeklindedir.
İzmir’in Turizm Stratejilerinde bir diğeri kongre ve fuar turizmidir. Kongreler şehir tanıtımı için oldukça önem taşımaktadır. İzmir'in Kongre Turizminde; önemli bir salon kapasitesi bulunmaktadır. Şehirdeki kongre ve toplantı salonlarının toplam kapasitesi 20.508 kişidir. Kongre turizminin sezona bağlı kalmadan, ticarete getirdiği hareketlilik, otellerin tam kapasitede çalışması, katılımcıların harcamaları şehre ekonomik getiri sağlar.
İzmir ülkemizde uluslararası fuarcılık alanında ilk adımı atan kenttir. Dünyada sayılı emsali olan İzmir Enternasyonal Fuarı, Ülkemizin ticaret fuarı olma özelliğini devam ettiren en yerleşmiş fuarıdır. Uluslararası alanda ülke tanıtımı ve ticari ilişkilerin gelişmesinde büyük rol almaktadır. Bu sebeple İzmir Fuarı’nın uluslararası düzeyde tanıtılabilmesi için tanıtım ve reklam çalışmalarına daha fazla ağırlık verilmiştir.
Pos Tercüme Bürosu İzmir'in her gün gelişen kongre ve fuar organizasyonlarında görev almak üzere gerekli ticari terimlere hakim ardıl tercüman kadrosu ile ardıl tercüme alanında hizmet getirmektedir.